Vis enkelt innlegg
Gammel 30-04-12, 20:05   #20
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva blir neste instans?

Opprinnelig lagt inn av LittLemen, her.

At planleggingsdager i barnehager og skoler ikke er på samme dag skjønner jeg godt. Særlig av hensyn til alle de foreldrene som jobber på skoler og i barnehager. Planleggingsdagene er av de viktigste dagene på jobb for lærere/førskolelærere og ofte umulige dager å få fri på. Da er det jo fint at lærerforeldrene kan ha barna sine i barnehagen når det er planleggingsdag på egen jobb. Skolenes planleggingsdager er oftest litt enklere, da SFO som oftest (alltid her) holder åpent på skolens planleggingsdager.

Det synes jeg er et veldig dårlig argument. Det er et mindretall av befolkningen som jobber i skole/barnehage. Det er et enda mindre tall der begge foreldrene gjør det. Det er et mindretall av lærerne som har barn i barnehagealder og det er et mindretall av de såkalte planleggingsdagene som faktisk blir brukt til planlegging. Hos oss bruker vi tre (fire fra neste år) dager til planlegging før skolestart, en planleggingsdag fordelt på kvelder og en planleggingsdag plassert på en av de mange fridagene som ligger strødd utover skoleruta. Jeg har fri omtrent alle dagene ungene har fri, og er den siste som skoleruta trenger å ta hensyn til.