Sv: Hva blir neste instans?
Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.
Men lærerne har vel en viss andel dager de skal ha fri. Her har lærerne hatt fri, det skyldes at de brukte opp alt av planlegging i forbindelse med oppstart av ny skole i høst.
Og ja, det er noen som jobber inn planleggingsdager, jeg vet bl.a at min tidligere barnehage hadde planleggingsdag forrige lørdag, da de reiste ut av byen og hadde planleggingsdag, denne avspaseres nok helt sikkert en inneklemt dag. Er det veldig feil, syns du? De 4 andre dagene kan jeg garantere at de er jobb.
Men som sagt, ikke alle jobber inn, min nåværende arbeidsplass gjør det aldri, om planleggingsdagen er aldri så mye inneklemt.
Har jeg sagt at det er feil å avspasere på planleggingdager?
Jeg synes overhodet ikke at det er feil med avspasering som man har krav på. Mitt poeng var at det ikke nødvendigvis er slik over alt at lærere blir satt i en kattepine med tanke på pass av egne barn 5 dager pr år om barnehage og skole samkjørte dagene.
Om de er på jobb 3 eller 4 dager uten å ha barnepass til barnehagebarnet sitt så er det et minimalt problem sammenlignet med hva en del andre arbeidstakere har av barnepassutfordringer.
|