Sv: lese barnas dagbok osv
Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.
Dette må jeg ærlig innrømme er en veldig fremmed problemstilling for meg. Jeg har en tolvåring selv, og humørsvingninger har vi stadig vekk hele familien. Har aldri falt meg inn at det skulle være en grunn til å sjekke msn-loggen til noen av oss.
Som sagt, da måtte det vært reell mistanke om noe veldig alvorlig. Msn-prat ser jeg på som privat, også for tenåringene.
For meg er dette litt av "problemet" rundt om de forskjellige hjem , nemlig at det forventes at ungene skal ha humørsvingninger når de entrer voksenverden sakte men sikkert (noe de også har) men det er også denne tiden de blir først introdusert til alkohol, kjærester osv osv som kan by på en del utfordringer de ikke bestandig har forutsetninger for å takle.
Jeg mener ikke at vi skal hjelpe dem med alle utfordringer de møter, men det kan være nyttig for oss foreldre å vite litt om hva de går gjennom der og da for lettere å gi de følelsen av å bli forstått
Dette er et vanskelig tema og jeg ser at jeg kan fremstå som skikkelig kontrollfreak (noe jeg vel til tider kan være også) men her er jeg ganske sikker på at jeg hadde kunnet forklare meg bedre muntlig.