Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Lese barnas dagbok osv

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-06, 15:15   #1
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: lese barnas dagbok osv

Opprinnelig lagt inn av Zefid, her.

minste lille humørsvingning eller annen endring i adferd hos poden som helt tydelig ikke vil redegjøres for under en god prat, sjekkes opp ja..

Dette må jeg ærlig innrømme er en veldig fremmed problemstilling for meg. Jeg har en tolvåring selv, og humørsvingninger har vi stadig vekk hele familien. Har aldri falt meg inn at det skulle være en grunn til å sjekke msn-loggen til noen av oss.

Som sagt, da måtte det vært reell mistanke om noe veldig alvorlig. Msn-prat ser jeg på som privat, også for tenåringene.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 15:22   #2
Zefid
Moden

Zefid sin avatar

Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Dette må jeg ærlig innrømme er en veldig fremmed problemstilling for meg. Jeg har en tolvåring selv, og humørsvingninger har vi stadig vekk hele familien. Har aldri falt meg inn at det skulle være en grunn til å sjekke msn-loggen til noen av oss.

Som sagt, da måtte det vært reell mistanke om noe veldig alvorlig. Msn-prat ser jeg på som privat, også for tenåringene.

For meg er dette litt av "problemet" rundt om de forskjellige hjem , nemlig at det forventes at ungene skal ha humørsvingninger når de entrer voksenverden sakte men sikkert (noe de også har) men det er også denne tiden de blir først introdusert til alkohol, kjærester osv osv som kan by på en del utfordringer de ikke bestandig har forutsetninger for å takle.
Jeg mener ikke at vi skal hjelpe dem med alle utfordringer de møter, men det kan være nyttig for oss foreldre å vite litt om hva de går gjennom der og da for lettere å gi de følelsen av å bli forstått

Dette er et vanskelig tema og jeg ser at jeg kan fremstå som skikkelig kontrollfreak (noe jeg vel til tider kan være også) men her er jeg ganske sikker på at jeg hadde kunnet forklare meg bedre muntlig.

Gammel 04-10-06, 15:32   #3
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil selvfølgelig også gjerne følge med på hva barna går gjennom, og få vite det om de har problemer. Men det vil jeg gjøre gjennom å snakke med dem, ikke ved å lese deres private samtaler med venner på msn. Det syns jeg faktisk er veldig, veldig feil.

Gammel 04-10-06, 15:54   #4
Zefid
Moden

Zefid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg vil selvfølgelig også gjerne følge med på hva barna går gjennom, og få vite det om de har problemer. Men det vil jeg gjøre gjennom å snakke med dem, ikke ved å lese deres private samtaler med venner på msn. Det syns jeg faktisk er veldig, veldig feil.

Det er ikke alt de vil snakke med oss om desverre

Gammel 04-10-06, 15:55   #5
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zefid, her.

Det er ikke alt de vil snakke med oss om desverre

Men burde de ikke få lov til å bestemme litt selv hvor mye foreldrene skal få vite om ting de ikke vil snakke om?

Gammel 04-10-06, 15:57   #6
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men burde de ikke få lov til å bestemme litt selv hvor mye foreldrene skal få vite om ting de ikke vil snakke om?

Jo, det er akkurat det jeg syns også.

Gammel 04-10-06, 15:59   #7
Zefid
Moden

Zefid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jo forsovidt, men det er da også slik at det er det de ikke vil snakke om, vi kanskje trenger å vite?

Dessuten leser jeg som sagt ikke alle samtaler poden har på msn

Gammel 04-10-06, 16:00   #8
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Det kan også være mange ting de snakker med venner om som foreldrene IKKE trenger å vite, annet enn hvis de selv velger å fortelle det. Jeg skulle vært veldig sikker på at det virkelig var noe skikkelig alvorlig før jeg invaderte privatlivet deres på den måten.
Og jeg tror ikke jeg ville fått mer fortrolighet av sønnene mine om jeg hadde gjort det.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:09.