Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Lese barnas dagbok osv

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-06, 15:45   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: lese barnas dagbok osv

Det er nok noen år til det blir aktuelt for oss, så jeg er ikke helt sikker på hva vi gjør. Men å lese offentlig tilgjengelige ting, som blogger eller innlegg på webforum, det vil jeg ikke ha skrupler med. (Det gjør mammaen min med meg også, så. ) Jeg tror at når Lillegutt blir skrivefør og datafør nok til å bruke nettet litt på egen hånd, så kommer vi til å følge med på det han gjør - ikke nødvendigvis lese det han utveksler med andre, men logge hvor han går, ja. Det kommer vi i så fall selvsagt til å fortelle ham på forhånd, og når han (evt.) begynner å motsette seg det, må det diskuteres.

Jeg er for at barn (som andre) skal ha rett på privatliv. Men samtidig er det forskjell på barn og voksne, og barn kan ikke alltid ha oversikt over mulige konsekvenser av det de gjør, og en viss "overvåkning" av egne barn synes jeg man har både rett og plikt til (på nettet og ellers). Uansett skal man ha respekt for dem, og hvis man vet med seg selv at man kan komme til å lese mobilmeldinger, eller loggføre og sjekke hva de gjør på MSN, så bør man både si fra om muligheten på forhånd, og si fra når man gjør det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:13.