Vis enkelt innlegg
Gammel 30-05-12, 12:41   #184
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: "Utdanning skal lønne seg". Eller?

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Eg er med på å lede lønnsforhandlingar frå arbeidsgivarsida både individuelt og mot organisasjonar. Vi har ni kriterier:

Formell kompetanse og erfaringskompetanse
Spesialkompetanse
Ansiennitet
Endringsvilje og evne
Engasjement og vilje til å ta ansvar
Produktivitet
Evne til nyskaping, forbedring og gjenbruk av kjente løsninger
Samarbeidsevne
Evne og vilje til kompetansedeling

Desse blir brukt på femti ulike faggrupper, korfor kunne ikkje lærarar eller sjukepleiarar blitt vurdert på lik linje?

Ja, det kan du si. Jeg synes nå disse punktene også er litt ulne - oppfatningen av samarbeidsevne og engasjement kan i hvert fall sprike en del. Ellers oppfatter jeg at alle lærerne på skolen min (en annen enn jeg skrev om i forrige innlegg) scorer høyt på alle de seks siste punktene, og dermed blir det noe annet som må til for å skille dem likevel. Yrket vårt ER jo de seks siste punktene - muligens med unntak av produktivitet.