|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: "Utdanning skal lønne seg". Eller?Eg er med på å lede lønnsforhandlingar frå arbeidsgivarsida både individuelt og mot organisasjonar. Vi har ni kriterier:
![]() |
![]() |
#2 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: Spinoff: "Utdanning skal lønne seg". Eller?
Med unntak av produktivitet, så kunne de det.
![]() |
#3 |
Er frisk!
|
Ja, det kan du si. Jeg synes nå disse punktene også er litt ulne - oppfatningen av samarbeidsevne og engasjement kan i hvert fall sprike en del. Ellers oppfatter jeg at alle lærerne på skolen min (en annen enn jeg skrev om i forrige innlegg) scorer høyt på alle de seks siste punktene, og dermed blir det noe annet som må til for å skille dem likevel. Yrket vårt ER jo de seks siste punktene - muligens med unntak av produktivitet.
![]() |
#4 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Men det vil jo alltid finnast lærerar som ikkje er så ivrige på kompetansedeling med kolleger, lærarar som vise et ekstraordinært engasjement for elevane sine, lærarar som nekte samarbeide med den nyutdanna førskulelæraren med ring i nasa osv osv.
![]() |
![]() |
#5 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Og det siste vil du måle i elevenes læringsresultater, eller? (Og som arbeidsgiver ville jeg ikke belønnet den som kom seg raskest gjennom rettebunken, altså.)
![]() |
#6 |
Er frisk!
|
Nettopp. Jeg hadde strålende resultater på nasjonale prøver med forrige trinn. Det var svært ressurssterke elever som forhåpentligvis også hadde lært en del av meg. Neste trinn kan være av helt annet kaliber, og å dele ut lønn etter hvilke elever man har - det fungerer dårlig synes jeg. Hvem vil da ha de vanskelige trinnene - som absolutt trenger gode og stabile lærere.
![]() |
|
|