Vis enkelt innlegg
Gammel 30-05-12, 13:27   #201
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: "Utdanning skal lønne seg". Eller?

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Det virker kanskje litt rart i disse streiketider, men jeg har lyst til å nevne at det går helt fint an å være utdannet lærer, sykepleier, førskolelærer og både elske jobben sin og synes at lønna er helt grei. Jeg tenker på alle foreldrene som leser denne diskusjonen og alle som ligner på den, og konkluderer med at de aldri i verden må oppfordre barna sine til å velge disse utdannelsene, for da ender de opp utbrente og ute av stand til å forsørge seg sjøl. Det vil være katastrofe for rekrutteringen i framtida.

Dette tror jeg er viktig. Snuppa har et ønske om å jobbe med barn når hun blir større. Jeg kjenner at jeg skulle ønske hun siktet høyere enn som så. Litt fordi jeg har jobber i bhg og skolen selv, og vet hva det går ut på. Og litt fordi det er dårlig lønn. Om hun fortsetter med skolen som hun gjør nå, vil hun ha gode muligheter for å komme inn på vider utdanning som gir langt høyere avkastning enn førskolelærer gjør.

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Har lærere mer enn normal jobbsikkerhet? Det er nytt for meg - eventuelt gammelt nytt, den ansettelsesavtalen som lærere hadde før finnes ikke lenger.

Ja, det er klart de har. Fast jobb i den offentlige skolen vs fast jobb i det private. Skal vel litt mer til at læreren må gå vel?