Vis enkelt innlegg
Gammel 08-06-12, 14:20   #5
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grader av moderering (spesielt i blogger)

Opprinnelig lagt inn av Smilefjes, her.

Får jeg frem poenget? Jeg prøver igjen. Enten er man modde og går inn med tilgangen man har utelukkende fordi man er modde - da er man inne i rollen som modde og modererer eller lar være. Eller så er man privat, og da har man tilgang privat. Det er ikke noe mellom der syns jeg.

Jeg skjønner hva du mener, tror jeg. Jeg er likevel ikke helt sikker på om jeg er enig i forslaget ditt, fordi det ikke blir likt som ute på forumet. Ute på forumet kan til enhver tid enhver modde (i likhet med alle andre, såklart) kommentere på "mildt" vis når man synes noe er uheldig, men ikke regelbrudd. Dette er en slags mellomting mellom selvjustis og modde-moderering som vi bruker ganske ofte, og det å miste denne muligheten i bloggene synes jeg ville være uheldig.

Jeg ser, og skjønner, at man ikke setter pris på en liksom-privat kommentar i bloggen sin fra en modde man ikke er venner med. Jeg ser altså godt at dette kan være et problem for deg som bloggeier. (Nå mener jeg ikke deg spesifikt, SF, du er en del av mitt fiktive eksempel. ) Men fordi det ville være et problem for meg som admin å ikke ha adgang til å gjøre noe slikt, vil jeg ikke uten videre love å aldri gjøre det.

De moddene som har tilgang til en lukket blogg er jo gjerne private venner av bloggeier, og det er ofte ikke så enkelt å skulle modde vennene sine. Da er det mye mer behagelig, og ofte også ryddigere, å be noen uten sterke sym- eller antipatier i saken om å gå inn og være prinsipiell eller offisiell eller hva du vil kalle det.