Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Grader av moderering (spesielt i blogger)

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-06-12, 14:10   #11
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Grader av moderering (spesielt i blogger)

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg synes det kommer til å bli veldig trist hvis det blir slik, fordi:
- De som da har lukkete blogger avskjærer seg selv fra tidlige tilbakemeldinger, på et tidspunkt hvor man kan ha en grei dialog om temaet. Det kan sammenlignes med at man i et vennskap aldri skulle ha gitt noen tilbakemeldinger før det ble så ille at man kunne tenke seg å bryte vennskapet. Det blir en veldig on-off situasjon. Personlig setter jeg pris på tilbakemeldinger på et tidspunkt hvor man kan ha en samtale om det, ikke når ting har gått så langt at man står ovenfor et ultimatum.

Joa. Men man får jo gjerne muligheten til å gi slike innspill underveis fra de Moddene som faktisk har tilgang? Det er jo de som er i en sånn relasjon at en hyggelig påminnelse er en kjekk ting å komme med. De som ikke er gitt tilgang vil jo i utgangspunktet ha fått beskjed om at de ikke er ønsket med innspill i den bloggen, og bør jo da holde seg unna med unntak av når de ivaretar vervet som modde. De er jo ikke gitt tilgang på et venneplan?

For meg er det slik at det oppleves ganske drøyt om en som ikke har tilgang til min blogg plutselig føler seg velkommen til å kommentere der. Modding er helt greit, men hyggelige kommentarer (som det sikkert er ment som) vil ikke oppleves positivt. Det vil oppleves invaderende og at vedkommende føler seg i en posisjon til å irettesette meg til tross for at det ikke er i rollen som modde.

Får jeg frem poenget? Jeg prøver igjen. Enten er man modde og går inn med tilgangen man har utelukkende fordi man er modde - da er man inne i rollen som modde og modererer eller lar være. Eller så er man privat, og da har man tilgang privat. Det er ikke noe mellom der syns jeg.

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:42.