Sv: Grader av moderering (spesielt i blogger)
Opprinnelig lagt inn av him, her.
Men hvis jeg leser en blogg som moderator (selv om den er lukket for meg som privatperson), skal jeg da ikke si ifra om ting som utvikler seg uheldig? Jeg skjønner godt at man ikke liker å få kommentarer fra folk som ikke er "innvitert inn", men samtidig kan det være greit å si ifra på et tidlig tidspunkt.
Nei, da skal du ikke si ifra som privatperson. For som privatperson er du ikke invitert til å si noe i den bloggen. Som privatperson er du i utgangspunktet egentlig invitert til å _lese_ den bloggen heller. Da synes jeg det er ryddigere å flagge problemstillingen ovenfor en modde som faktisk har tilgang i bloggen, og som kan ta dette på et mer "vennskapelig" plan. Eller melde inn innlegget (slik vi andre brukere evt. må gjøre om vi mener det bærer altfor galt avgårde) for diskusjon i modde-forumet.
Jeg synes at har man ikke tilgang som venn skal man enten ikke kommentere i det hele tatt, eller alternativt komme med en moderatorisk hilsen. Noe annet ville være å tråkke over de grensene bloggeieren har satt for tilgang.
Sist redigert av m^2 : 08-12-12 kl 14:19.
|