Sv: Gaveboks til bryllup
Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.
10 år! Seriøst!? 
Jeg hadde nok bare blitt irritert hvis noen faktisk hadde forventet at jeg skulle oppbevare en eske i ti år, uten å la meg vite hva det var jeg brukte plassen til. På ti år kan man jo i beste fall forvente at brudeparet flytter. I verste fall er de skilt eller en av dem har dødd. For ikke snakke om at jeg garantert hadde glemt hele greia i løpet av ti år, slik at boksen ble funnet uåpnet når våre etterlatte ryddet på loftet.
Du kjenner selvsagt brudeparet best, men personlig syns jeg det høres ut som en usedvanlig dårlig idé til en gave.
Jøss. Usedvanlig dårlig, faktisk. Jeg synes ideen er fin og omtenksom, og går mange, mange andre gaver en høy gang når det gjelder å være gjennomtenkt og gitt fra hjertet. Jeg kan allikevel være enig i at tidsperspektivet er i lengste laget, og at 1-3 år kanskje holder? Lapper med lykkeønskning fra gjestene, bryllupsdagens avis, kanskje, og evt en beskjed om middagsinvitasjon eller en liten happening som du arrangerer?
Jeg har gitt bort vin i dåpsgave til barnet jeg er fadder for, for at vi skal dele den når hun er 18. Jeg liker med andre ord å tenke langsiktig Og, ja den ligger i vinkjeller og kan lagres i evigheter.