Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Gaveboks til bryllup

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-06-12, 12:34   #1
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gaveboks til bryllup

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

10 år! Seriøst!?

Jeg hadde nok bare blitt irritert hvis noen faktisk hadde forventet at jeg skulle oppbevare en eske i ti år, uten å la meg vite hva det var jeg brukte plassen til. På ti år kan man jo i beste fall forvente at brudeparet flytter. I verste fall er de skilt eller en av dem har dødd. For ikke snakke om at jeg garantert hadde glemt hele greia i løpet av ti år, slik at boksen ble funnet uåpnet når våre etterlatte ryddet på loftet.

Du kjenner selvsagt brudeparet best, men personlig syns jeg det høres ut som en usedvanlig dårlig idé til en gave.

Jøss. Usedvanlig dårlig, faktisk. Jeg synes ideen er fin og omtenksom, og går mange, mange andre gaver en høy gang når det gjelder å være gjennomtenkt og gitt fra hjertet. Jeg kan allikevel være enig i at tidsperspektivet er i lengste laget, og at 1-3 år kanskje holder? Lapper med lykkeønskning fra gjestene, bryllupsdagens avis, kanskje, og evt en beskjed om middagsinvitasjon eller en liten happening som du arrangerer?

Jeg har gitt bort vin i dåpsgave til barnet jeg er fadder for, for at vi skal dele den når hun er 18. Jeg liker med andre ord å tenke langsiktig Og, ja den ligger i vinkjeller og kan lagres i evigheter.

Gammel 13-06-12, 12:38   #2
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Jøss. Usedvanlig dårlig, faktisk. Jeg synes ideen er fin og omtenksom, og går mange, mange andre gaver en høy gang når det gjelder å være gjennomtenkt og gitt fra hjertet. Jeg kan allikevel være enig i at tidsperspektivet er i lengste laget, og at 1-3 år kanskje holder?

Med et ettårsperspektiv, hadde det vært en helt ok gave i mine øyne.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-12, 22:06   #3
Filimo
Fullverdig medlem

Filimo sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: På landet ♥
Filimo har et hav av muligheter foran seg
Standard

Tusen takk for svar
Jeg spurte ikke om hva dere syns om tidsperspektivet...
Og jeg sa ingenting om hvem som skulle oppbevare boksen...
OG heller ikke at dette var gaven...
Men takk for at dere engasjerer dere...

Dette er nær familie og jeg gidder SELVFØLGELIG ikke ta hensyn til skilsmissestatistikker, de gifter seg med den tro at det skal vare livet ut, jeg tror det samme. Og siden dette ikke er gaven, men en ekstragreie fordi vi er så nær dem som både familie og venner så er det ikke VIKTIGE ting som er tenkt å ha oppi der, men MORSOMME.

Det skulle være en morsom greie...

Svar

Emneord
bryllup, bryllupsgave

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:42.