Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)
Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.
Jeg har av og til ramlet innom dette programmet på TLC om disse damene (og noen menn) i USA som har som levebrød å samle kuponger. Hvor formålet er å handle for fler tusen dollar og bare bruke kuponger. Selvsagt er det lovlig, men det er liksom ikke helt det som er meningen med konseptet.
Hva så? Butikkenes mening med nærmest ethvert konsept er å få oss til å handle mer. Det ligger ganske mye jobb bak å lure deg til å kjøpe litt ekstra mens du står i kassakøen, for eksempel. Og du blir ganske så grundig lurt hvis du tror at butikken som ligger lavest på VGs matvarebørs nødvendigvis er den butikken som er billigst. (Det er en kjent sak i bransjen at man setter ned prisen på varene som er i VGs liste.)
Hva som er butikkens intensjon er fullstendig uinteressant! Kiwi garanterer at de har bra frukt og grønt. De garanterer at de ikke har varer som går ut på dato enten samme dag eller neste dag. Denne garantien bryter de så det står etter, og jeg tenker at da er det virkelig bare rett og rimelig om noen kommer og forteller dem at denne garantien faktisk blir brutt.
oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
|