|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
Passiv
|
![]() Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)Jeg syns for øvrig at dette ikke er et soleklart eksempel på en som burde beskyttes mot seg selv. Ok, hun ser ikke dødskul ut i avisoppslaget. So what? Det er ikke som om hun har satt fyr på håret sitt for å komme i avisen heller. Det er en rullering, tross alt. |
![]() |
![]() |
#102 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)Rullering? |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
maler
|
![]() Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)Det som kunne vært interessant å vite er om hun ringte avisen før eller etter hun fikk igjen pengene. Kanskje var det opprinnelig en sak om at hun ikke fikk igjen penger og så måtte de lage en vri. Jeg synes bare det er så rart at avisen synes dette er en sak.
![]() |
#104 |
Passiv
|
![]() Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)Rullering faktisk. |
![]() |
![]() |
#105 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)
Jeg synes uansett at det er rart at det første man gjør når man ikke får viljen sin er å springe til avisene.
![]() |
#106 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)Jeg har av og til ramlet innom dette programmet på TLC om disse damene (og noen menn) i USA som har som levebrød å samle kuponger. Hvor formålet er å handle for fler tusen dollar og bare bruke kuponger. Selvsagt er det lovlig, men det er liksom ikke helt det som er meningen med konseptet. De har rene survival-kjellere med dagligvarer som går matbutikker en høy gang. Dette minner meg om det. Selvsagt lovlig og greit, men kanskje ikke helt intensjonen. Jeg kan nok finne på å benytte meg av garantien om jeg ubevisst handler noe dårlig, men ikke spekulere i det.
![]() |
#107 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)Jeg fant faktisk 6 pk med karbonadedeig som hadde holdbarhet ut dagen, hos Kiwi. Jeg benyttet meg av garantien og fylte fryseren med gratis mat. Ingen skrupler, men hadde heller ikke gått til media hvis det hadde blitt noen uoverensstemmelser. Pussig det der behovet folk har for å fortelle verden når de føler seg urettferdig behandlet for et eller annet. Litt i samme gate som folka som av en eller annen grunn må ha bildet sitt i avisen sammen med det ekle og skumle de fant i brødet/sjokoladen/potetgullposen/cherrytomatene osv...
![]() |
#108 |
maler
|
Ja, helt klart. Men det forundrer meg litt at de synes dette er noe de vil bruke spalteplass på, derfor lurer jeg på om de fikk presentert en "bedre" sak først.
![]() |
#109 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Hva så? Butikkenes mening med nærmest ethvert konsept er å få oss til å handle mer. Det ligger ganske mye jobb bak å lure deg til å kjøpe litt ekstra mens du står i kassakøen, for eksempel. Og du blir ganske så grundig lurt hvis du tror at butikken som ligger lavest på VGs matvarebørs nødvendigvis er den butikken som er billigst. (Det er en kjent sak i bransjen at man setter ned prisen på varene som er i VGs liste.)
![]() |
#110 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Tror det var noen barn som hadde shoppet masse is etter å ha tømt sparegrisen sin. Foreldrene visste ikke dette og syntes isbilkjøreren burde stoppet barna. Dette kom i avisa.
![]() |
#111 |
Halloen!
![]() Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)Jo mer jeg tenker på det, jo mer på trynet synes jeg hele Kiwi-opplegget er. Det er fullt mulig å spise veldig mange av produktene som har gått ut på dato, stemplingen betyr i mange tilfeller ingenting. Matmangel i store deler av verden, og så lærer man folk at det er krise å spise kjøttdeig som har gått en dag over tiden. Hva gjør de med all den "gamle" maten, egentlig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Epikur
|
![]() Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)All den gamle maten destrueres stort sett.
![]() |
#113 |
Har laget seg en tittel
|
![]() Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)Her i Bergen har Kiwi avtale med Kirkens bymisjon. All mat som nærmer seg utløpsdato blir gitt vekk til bymisjonen. Det blir en del kartonger i uken fra hver butikk. Det synes jeg er flott.
![]() |
#114 |
heimføing
|
Ånei, det er ikke det minste rart. Avisene får utrolig mange henvendelser og "tips" på alt mulig (de fleste premierer jo tips). Bare en brøkdel av det havner på trykk. Heldigvis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Kakemonster
|
![]() Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)Jeg må innrømme at jeg fniser litt over at dere er så rystet. Den siste idioten er enda ikke født.. Det kleineste er at sånt kommer på trykk, men det er vel like mange idioter der som i andre yrker.
![]() |
#117 |
Halloen!
Yrker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Sånn passe sane
|
![]() |
#120 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)Altså. Kiwi har en garanti de ikke klarer å holde. Så for å spare penger, få publisitet, og få ryddet i varelagrene, gir de dobbel pris tilbake på utgåtte varer. Og på frukt og grønt som ikke ser bra ut.
![]() |
|
|