Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg er rystet (bt-oppslag)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-12, 11:01   #101
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)

Jeg syns for øvrig at dette ikke er et soleklart eksempel på en som burde beskyttes mot seg selv. Ok, hun ser ikke dødskul ut i avisoppslaget. So what? Det er ikke som om hun har satt fyr på håret sitt for å komme i avisen heller. Det er en rullering, tross alt.

Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 11:01   #102
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rullering?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 11:03   #103
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det som kunne vært interessant å vite er om hun ringte avisen før eller etter hun fikk igjen pengene. Kanskje var det opprinnelig en sak om at hun ikke fikk igjen penger og så måtte de lage en vri. Jeg synes bare det er så rart at avisen synes dette er en sak.

Gammel 17-06-12, 11:03   #104
Slettet bruker
Passiv

Standard

Rullering faktisk.

Det er ipadsk for filleting.

Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 11:13   #105
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det som kunne vært interessant å vite er om hun ringte avisen før eller etter hun fikk igjen pengene. Kanskje var det opprinnelig en sak om at hun ikke fikk igjen penger og så måtte de lage en vri. Jeg synes bare det er så rart at avisen synes dette er en sak.

Jeg synes uansett at det er rart at det første man gjør når man ikke får viljen sin er å springe til avisene.

Gammel 17-06-12, 11:20   #106
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har av og til ramlet innom dette programmet på TLC om disse damene (og noen menn) i USA som har som levebrød å samle kuponger. Hvor formålet er å handle for fler tusen dollar og bare bruke kuponger. Selvsagt er det lovlig, men det er liksom ikke helt det som er meningen med konseptet. De har rene survival-kjellere med dagligvarer som går matbutikker en høy gang. Dette minner meg om det. Selvsagt lovlig og greit, men kanskje ikke helt intensjonen. Jeg kan nok finne på å benytte meg av garantien om jeg ubevisst handler noe dårlig, men ikke spekulere i det.

Gammel 17-06-12, 11:22   #107
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fant faktisk 6 pk med karbonadedeig som hadde holdbarhet ut dagen, hos Kiwi. Jeg benyttet meg av garantien og fylte fryseren med gratis mat. Ingen skrupler, men hadde heller ikke gått til media hvis det hadde blitt noen uoverensstemmelser. Pussig det der behovet folk har for å fortelle verden når de føler seg urettferdig behandlet for et eller annet. Litt i samme gate som folka som av en eller annen grunn må ha bildet sitt i avisen sammen med det ekle og skumle de fant i brødet/sjokoladen/potetgullposen/cherrytomatene osv...

Isfamilien, Rine?

Gammel 17-06-12, 11:22   #108
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

Jeg synes uansett at det er rart at det første man gjør når man ikke får viljen sin er å springe til avisene.

Ja, helt klart. Men det forundrer meg litt at de synes dette er noe de vil bruke spalteplass på, derfor lurer jeg på om de fikk presentert en "bedre" sak først.

Gammel 17-06-12, 11:29   #109
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Jeg har av og til ramlet innom dette programmet på TLC om disse damene (og noen menn) i USA som har som levebrød å samle kuponger. Hvor formålet er å handle for fler tusen dollar og bare bruke kuponger. Selvsagt er det lovlig, men det er liksom ikke helt det som er meningen med konseptet.

Hva så? Butikkenes mening med nærmest ethvert konsept er å få oss til å handle mer. Det ligger ganske mye jobb bak å lure deg til å kjøpe litt ekstra mens du står i kassakøen, for eksempel. Og du blir ganske så grundig lurt hvis du tror at butikken som ligger lavest på VGs matvarebørs nødvendigvis er den butikken som er billigst. (Det er en kjent sak i bransjen at man setter ned prisen på varene som er i VGs liste.)

Hva som er butikkens intensjon er fullstendig uinteressant! Kiwi garanterer at de har bra frukt og grønt. De garanterer at de ikke har varer som går ut på dato enten samme dag eller neste dag. Denne garantien bryter de så det står etter, og jeg tenker at da er det virkelig bare rett og rimelig om noen kommer og forteller dem at denne garantien faktisk blir brutt.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 11:32   #110
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Jeg fant faktisk 6 pk med karbonadedeig som hadde holdbarhet ut dagen, hos Kiwi. Jeg benyttet meg av garantien og fylte fryseren med gratis mat. Ingen skrupler, men hadde heller ikke gått til media hvis det hadde blitt noen uoverensstemmelser. Pussig det der behovet folk har for å fortelle verden når de føler seg urettferdig behandlet for et eller annet. Litt i samme gate som folka som av en eller annen grunn må ha bildet sitt i avisen sammen med det ekle og skumle de fant i brødet/sjokoladen/potetgullposen/cherrytomatene osv...

Isfamilien, Rine?

Tror det var noen barn som hadde shoppet masse is etter å ha tømt sparegrisen sin. Foreldrene visste ikke dette og syntes isbilkjøreren burde stoppet barna. Dette kom i avisa.

Gammel 17-06-12, 11:34   #111
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jo mer jeg tenker på det, jo mer på trynet synes jeg hele Kiwi-opplegget er. Det er fullt mulig å spise veldig mange av produktene som har gått ut på dato, stemplingen betyr i mange tilfeller ingenting. Matmangel i store deler av verden, og så lærer man folk at det er krise å spise kjøttdeig som har gått en dag over tiden. Hva gjør de med all den "gamle" maten, egentlig?

Gammel 17-06-12, 11:45   #112
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

All den gamle maten destrueres stort sett.

Gammel 17-06-12, 12:13   #113
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Her i Bergen har Kiwi avtale med Kirkens bymisjon. All mat som nærmer seg utløpsdato blir gitt vekk til bymisjonen. Det blir en del kartonger i uken fra hver butikk. Det synes jeg er flott.

Gammel 17-06-12, 12:39   #114
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

Ånei, det er ikke det minste rart. Avisene får utrolig mange henvendelser og "tips" på alt mulig (de fleste premierer jo tips). Bare en brøkdel av det havner på trykk. Heldigvis.

Mulig Katta kan ha et poeng.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 14:00   #115
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Min Kiwi gir maten til Frelsesarmeen. Derfor plukker jeg aldri med meg ting jeg kunne fått gratis.

OK. Det var da enda godt. (At de gir det bort, altså.)

Gammel 17-06-12, 14:15   #116
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Jeg må innrømme at jeg fniser litt over at dere er så rystet. Den siste idioten er enda ikke født.. Det kleineste er at sånt kommer på trykk, men det er vel like mange idioter der som i andre yrker.

Gammel 17-06-12, 14:24   #117
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Jeg må innrømme at jeg fniser litt over at dere er så rystet. Den siste idioten er enda ikke født.. Det kleineste er at sånt kommer på trykk, men det er vel like mange idioter der som i andre yrker.

Yrker?

Gammel 17-06-12, 14:33   #118
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Yrker?

Mulig noen ser på det som et yrke.

Herremin, så ufattelig pinlig! Jeg fatter ikke og begriper at det er mulig å kontakte avisen for en sånn greie. God underholdning da.

Gammel 17-06-12, 14:34   #119
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Yrker?

Ja, nå mente jeg såklart journalisten og den som lot saken komme på trykk.

Gammel 17-06-12, 14:40   #120
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Altså. Kiwi har en garanti de ikke klarer å holde. Så for å spare penger, få publisitet, og få ryddet i varelagrene, gir de dobbel pris tilbake på utgåtte varer. Og på frukt og grønt som ikke ser bra ut.
Selvfølgelig vil noen spekulere i dette. Og jeg synes i grunn det er litt vittig at dere faktisk irriterer dere over dette.

Ang utgåtte matvarer, så er det ikke butikkene som avgjør om det er lov å selge det billigere eller ikke. De har ikke lov til det. Det er det mattilsynet som bestemmer.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:34.