Vis enkelt innlegg
Gammel 17-06-12, 21:27   #134
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Du var sist ut, Safran, så derfor quoter jeg deg. Jeg registrerer at mange håper en ansvarsbevisst oppdragelse vil gjøre sitt til at 18-åringen tar bevisste og ansvarfulle valg.

Well.

Jeg er oppdratt av to pedagoger, som la sjela si i familie, oppdragelse, tilstedeværelse og i det hele tatt. Jeg var en ansvarsbevisst storesøster i mine barneår; selvstendig og flink og grei. Likevel gikk jeg rimelig bananas da jeg ble en 17-18, og gjorde utrolig mye teit og uansvarlig. Både hjemme og borte.

18 er ikke så gammelt altså, selv om man er myndig.

Jeg tror ikke at det er så mye forskjell fra 18 til 20 eller 22, og et eller annet sted så må man slippe dem.

Målet mitt er ikke at barna mine ikke skal gjøre dumme ting i løpet av livet, at de ikke skal ta noen risikoer for det vil si et kjedelig liv.

Målet mitt er at de skjønner når de er rundt 18 år at de å være voksen og få lov til å gjøre dumme valg, har den baksiden at de står ansvarlig for konsekvense av dem. Jeg hadde venninner som hadde overbeskyttende foreldre sånn at når disse jentene gjorde dumme og "forbudte" ting, så følte de at de hadde lurt foreldrene. Jeg skjønte at om jeg gjorde en dum ting så gikk det faktisk bare ut over meg selv.

Derfor kommer jeg til å legge vekt på å prøve å få barna til å skjønne at de bør passe på seg selv for sin egen del.