Vis enkelt innlegg
Gammel 31-08-12, 09:16   #1
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

[Avsporing] Kjøttdeig

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Kjøttdeig og skummet melk er blitt problemvarer. Fordi det selges mindre av det enn fileter og smør/fløte i forhold til innhold pr enhet. Det sier jo en hel del om hvor vi er kommet.

Det er nytt for meg at kjøttdeig er "problemvare". Jeg har alltid trodd at kjøttdeig er noe det spises mye av, for mye i følge de som mener vi må spise magert for spise sunt. Selv er jeg veldig glad i kjøttdeig, vi spiser det en eller flere ganger i uka. Jeg velger kjøttdeig kvernet i vår nærbutikk, den er uten tilsetninger. I mitt eget hode er det sunn mat, kjøtt med naturlig innhold av fett og kanskje kjøtt som ellers ville vært for seigt eller upresentabelt til å selge som fine hele stykker. Jeg er dessuten ikke glad i kjøtt med synlige fettrender, sener, hinner, men jeg synes fordelt fett gir en bedre smak i kjøttet og foretrekker faktisk kjøttdeig fremfor indrefilet og lignende.

Hvilke holderpunkter finnes for å si at kjøttdeig er godt eller dårlig som næringsmiddel?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat