Vis enkelt innlegg
Gammel 21-10-12, 14:33   #1
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er moderatorer "brukere som alle andre"?

Jeg tenker at en moderator er litt som en tillitsvalgt. Man kan selvfølgelig delta i tråder på eget initiativ og være seg selv, moderatorgjengen trenger ikke å ha en felles mening om alt og alle og jeg synes det er fint at moderatorer kan diskutere på linje med vanlige forummedlemmer og ikke bare være "crew". Ellers hadde det blitt kjedelig, for det er mange interessante mennesker i moderatorgruppen.

Men når det er sagt mener jeg at det følger et ekstra ansvar med å være så synlig som en moderator er, og å ha de tilgangene jeg skjønner at moderatorer har. Det finnes muligheter i forumprogramvaren til å regulere hvor mye tilgang moderatorer på ulike nivåer har, og hvis man har valgt å la alle moderatorer se og gjøre alt tenker jeg at da har man samtidig valgt at moderatorrollen innebærer et ansvar for å forvalte de opplysningene man har tilgang på riktig, og ikke skaffe seg informasjon man ikke har bruk for. Jeg synes også at man har et ekstra ansvar for å opptre i tråd med forumreglene og å telle til ti før man går til personangrep. Man trenger ikke å tåle mer enn andre medlemmer, men det finnes flere måter å svare på. Dette har med tillit å gjøre, vi som vet hva moderatorer har tilgang på trenger å være trygg på at de tenker før de handler.

Jeg har for ordens skyld ikke sett den aktuelle tråden.