Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Er moderatorer "brukere som alle andre"?

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-12, 14:33   #1
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er moderatorer "brukere som alle andre"?

Jeg tenker at en moderator er litt som en tillitsvalgt. Man kan selvfølgelig delta i tråder på eget initiativ og være seg selv, moderatorgjengen trenger ikke å ha en felles mening om alt og alle og jeg synes det er fint at moderatorer kan diskutere på linje med vanlige forummedlemmer og ikke bare være "crew". Ellers hadde det blitt kjedelig, for det er mange interessante mennesker i moderatorgruppen.

Men når det er sagt mener jeg at det følger et ekstra ansvar med å være så synlig som en moderator er, og å ha de tilgangene jeg skjønner at moderatorer har. Det finnes muligheter i forumprogramvaren til å regulere hvor mye tilgang moderatorer på ulike nivåer har, og hvis man har valgt å la alle moderatorer se og gjøre alt tenker jeg at da har man samtidig valgt at moderatorrollen innebærer et ansvar for å forvalte de opplysningene man har tilgang på riktig, og ikke skaffe seg informasjon man ikke har bruk for. Jeg synes også at man har et ekstra ansvar for å opptre i tråd med forumreglene og å telle til ti før man går til personangrep. Man trenger ikke å tåle mer enn andre medlemmer, men det finnes flere måter å svare på. Dette har med tillit å gjøre, vi som vet hva moderatorer har tilgang på trenger å være trygg på at de tenker før de handler.

Jeg har for ordens skyld ikke sett den aktuelle tråden.

Gammel 21-10-12, 14:49   #2
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av era, her.

En liten justering i mine påstander er vist på sin plass- valige modder kan vist ikke lese PMer det er admin greier. Og de har fortsatt lov å bli grinete som privatperson om moddehatten ikke taes på mener fortsatt jeg.

Vi kan heller ikke lese PM-er - eller rettere sagt: jeg kan ikke lese PM-er; HP har vel i prinsippet teknisk tilgang til innholdet, men denne tilgangen er ikke tilgjengelig, for å si det sånn.

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det finnes muligheter i forumprogramvaren til å regulere hvor mye tilgang moderatorer på ulike nivåer har, og hvis man har valgt å la alle moderatorer se og gjøre alt tenker jeg at da har man samtidig valgt at moderatorrollen innebærer et ansvar for å forvalte de opplysningene man har tilgang på riktig, og ikke skaffe seg informasjon man ikke har bruk for.

Det er klart.

Gammel 21-10-12, 14:53   #3
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Vi kan heller ikke lese PM-er - eller rettere sagt: jeg kan ikke lese PM-er; HP har vel i prinsippet teknisk tilgang til innholdet, men denne tilgangen er ikke tilgjengelig, for å si det sånn.

Det er klart.

Så vi kan altså være trygg på at ingen leser PMer?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 14:56   #4
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Jeg tenker, uten å ha lest tråden det siktes til, at moderatorer har en litt annen rolle enn en helt vanlig bruker. Hvis ikke hadde vel ikke et forum hatt moderator(er)? Selvsagt kan en moderator delta på lik linje med andre brukere, men h*n har også en rolle i tillegg.

Gammel 21-10-12, 15:01   #5
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg er moderator på et forum og selv om ingenting har blitt sagt om dette med og både være moderator og bruker av forumet føler jeg selv at man skal tenke litt ekstra over hvordan man oppfører seg mot andre og at man følger forumreglene.

Gammel 21-10-12, 15:16   #6
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Så vi kan altså være trygg på at ingen leser PMer?

Var jeg så uklar? Som sagt: Jeg kan ikke lese PM-er til andre og har dermed aldri gjort det, og det ligger per i dag ingen teknisk mulighet inne for å lese PM-er. Jeg har aldri hørt at noen andre adminer har lest PM-er og tror heller ingen har gjort det eller kommer til å gjøre det. Om du er trygg eller ikke får du nesten vurdere selv ut fra svaret.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:24.