Vis enkelt innlegg
Gammel 11-12-12, 17:19   #14
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Melkeallergi: hva erstatter jeg vanlig melk med?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Ikke Erlet engang? Konsistensmessig er den jo helt riktig, og den smaker jo ingenting... lar seg jazze opp med vaniljesukker/pulver.

Den er vel full av all verdens rare ting, men dog.

Erlet kan til nød funke, men den klarer jeg ikke å få tak i uten å bestille via nettet. Jeg har vurdert det, men det ble så dyrt pga høy porto.

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Jeg synes Visp havrekrem funker fint til riskrem og endel andre desserter, for den blir ganske stiv når den står i kjøleskapet. Trenger ikke engang å piskes, og når den blandes med ris blir det jo kjempebra. Hadde den på julaften i fjor, og fikk masse skryt.
En utrolig lettvint sjokolademousse lages fort med 100 gram smeltet kokesjokolade per pakke havrevisp (kjøleskapskald) i en mikser sammen med evt. litt melis og vanilje, og kanskje litt revet appelsinskall. Blir faktisk helt nydelig sjokolademousse med luftig og fin konsistens.
Den må altså være helt kjøleskapskald, da er den stiv i pakken. Men favoritt er dog Alpro sin piskefløte, den blir stiv som krem, har brukt den på denne bløtkaken, og den var helt nydelig i formen. Men jeg tåler jo fint soya da.

Alpro smaker virkelig ikke godt. Jeg synes den nye Alpro piskefløte var virkelig grusom, men jeg takler absolutt ikke den kittaktige soyasmaken. Jeg synes den trenger gjennom omtrent alt av mat forøvrig også. Allergibarnet liker det heller ikke, så da er det jo ikke noe tema. Hun kan jo heller ikke spise annet enn små mengder soya og der prioriterer vi yoghurt.

Jeg skal teste ut Visp en gang til, Dixie. Den sjokolademoussen høres jo god ut.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat