Vis enkelt innlegg
Gammel 27-12-12, 14:55   #5
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Overgang til kun å se nett-tv?

Når det gjelder dette med "Smart TV" vil jeg si at det er noe begrenset. Her blir man avhengig av at tv-produsenten ofte tilrettelegger støtte for en tjeneste. Med en pc tilkoblet får du støtte for alle tjenestene - Viasat Play, Netflix, HBO, YouTube, Spotify, Wimp og hva den enn måtte være. Og det fungerer fra dag én ettersom slike tjenester gjerne først blir tilgjengelig på en slik plattform.

Mistenker også at mange tv-produsenter ikke kommer til å følge opp om utviklingen av smart-tv-funksjonaliteten til modeller spesielt lenge etter at de har sluttet å produsere tv-en og de har gått over til en annen hardware-plattform for smart tv-komponenten i tv-en.

En pc på tv-en er nok mer framtidsrettet. Hvis man ikke henger tv-en på veggen, er det også en del pc-er som er laget slik at man kan feste dem skruehullene bak på tv-en som egentlig er for veggfeste (såkalt VESA-feste). F.eks. denne kan festes bak på tv-en: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=760749 - evt. tar den liten plass i tv-benken...

Å bruke en pc her vil også gi muligheter til en langt bedre ytelse ved f.eks. bruk av nettleser på tv-en. Her i huset hender det også at jentungen sitter i sofaen med det trådløste tastaturet med integrert mus og spiller Moviestar Planet på tv-en.

Gjennom at jeg bruker pc i stua er det enkelt å sette opp VPN slik at jeg kan bruke en del tjenester i utlandet som egentlig ikke skal fungere i Norge. Det både betalingstjenester og gratistjenester - f.eks. utenlandske tv-kanaler som har mye innhold på websidene sine.