Vis enkelt innlegg
Gammel 06-02-13, 20:50   #5
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regjeringa og skylda for alt

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Bedre hjelp fra NAV? Da lurer jeg på hva de egentlig forventer. Etter å ha tilbringt tid med mennesker som får hjelp fra NAV har jeg nå skjønt at du kan få hjelp til alt. Har du ingenting får du ganske masse (i mine øyne) og har du mer får du mindre, men uansett har man så mange rettigheter her i Norge at man faktisk må velge å ramle utenfor.

Jeg lurer på hva det går av mennesker som mener de får for lite? Hva er det de egentlig mener de fortjener og hvorfor? Jeg forstår det bare ikke.

Om man blir ufør som ung, så skal man leve på ganske lite et helt liv, med alt det medfører. Jeg har ingen problemer med å forstå at det føles kjipt i et samfunn der mange har veldig god råd.

Når det er sagt, så synes jeg ikke selv jeg har det ugreit som ung ufør, men jeg er gift med en mann som har god inntekt, vi var allerede sikret med en god bolig, jeg var godt forsikret før jeg ble syk, og vi drar med oss en økonomisk "arv" etter foreldre med gode inntekter og nedbetalte boliglån.