Tråd: Klassereise
Vis enkelt innlegg
Gammel 07-02-13, 20:52   #114
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klassereise

Jeg har høyskoleutdannelse som første i min familie.

Morside består av mye fagbrev og fagskole. Besteforeldrene mine på den siden jobbet hardt og hadde gode jobber med grei lønn. Men generasjonen etter falt litt ned og ingen der har noe høyere enn fagbrev eller gode jobber. Men det har vert en familie som har vert opptatt av bøker, politikk (Bestefar var varaorfører i mange år for Ap), hva som skjer i verden, kultur osv..

Farsiden her har vert fiskebåteiere. Bestefar bygde opp familiebedriften fra liten fiskebåt til en ganske stor før den ble solgt for noen år siden. Mange i den familien har fagbrev og fagskole innen båt, fiskeri, shipper. Men heller ingen høyskoleutdannelse her.

Jeg er mest preget av min mors familie siden det er der jeg har vokst opp og tilbrakt mest tid sammen med.

Mannen kommer også fra arbeiderfamilie på vei opp. Han har ikke høyskoleutdannelse men jeg synes han har gjort en reise de siste årene uten. Han sitter i en stilling som tilsvarer at han hadde hatt en høyskoleutdannelse. Men han er ikke så interessert i verken bøker eller kultur.

Jeg ønsker dog at mine barn tar høyskole eller universitetsutdannelse, og gjerne et bedre valg enn hva jeg gjorde. Og vi leser mye bøker og ser på supernytt sammen.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat