Sv: En spørrings om 1. mai
Opprinnelig lagt inn av Xian, her.
Det er mulig mange jobber i hagen 1. mai uten å tenke over det, men det er en kjensgjerning at dette også blir gjort av en del høyrefolk bare for å provosere. Og at bønder, kanskje mest i tidligere tider, yndet å bruke dagen til å spre møkk. Faren til en UH-jente i klassen min pleide foruten høylytt hagearbeid visstnok å flagge på halv stang 1. mai. Om det var sant eller noe hun sa for å provosere oss raddisene vet jeg dog ikke.
Så til alle som ikke er seg dette bevisst: Velg solstolen fremfor hekkesaksen i morgen, om du ikke ønsker å bli slått i hardtkorn med høyrefolk og det som verre er. 
Alt man ikke vet .
For min del blir det nok litt småluking mens ungene springer rundt i hagen, jeg må innrømme det. Å sitte stille i en stol uten å gjøre det spøtt har jeg rett og slett ikke samvittighet til, når hagen er så trengende som den er nå . Men jeg lover at jeg verken flagger på halv stang eller sprer møkk, og plenklipperen får stå, selv om plenen definitivt kunne trengt en runde.
Ellers blir det pene klær og bursdagsfeiring på ettermiddagen. I en familie med fryktelig mange maibarn, er 1. mai en yndet dag for familieselskaper .