Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

En spørrings om 1. mai

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva gjør du 1 mai
1 mai går jeg selvsagt i demonstrasjonstog! 10 9,26%
Det er da bare en fridag, bruker den til hagearbeid og lignende 65 60,19%
Går ikke i tog selv, men pleier å følge med. 13 12,04%
Annet. 20 18,52%
Deltakere: 108. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-07, 18:06   #9
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: En spørrings om 1. mai

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Demonstrative? Jeg vet ikke helt om det er ment som en provokasjon, det er vel heller det at folk ikke tenker over hva det betyr for andre. De er rett og slett ikke vant til å gå i tog, og dagen betyr ingenting for dem. Det er rett og slett en kjærkommen fridag.

Det er mulig mange jobber i hagen 1. mai uten å tenke over det, men det er en kjensgjerning at dette også blir gjort av en del høyrefolk bare for å provosere. Og at bønder, kanskje mest i tidligere tider, yndet å bruke dagen til å spre møkk. Faren til en UH-jente i klassen min pleide foruten høylytt hagearbeid visstnok å flagge på halv stang 1. mai. Om det var sant eller noe hun sa for å provosere oss raddisene vet jeg dog ikke.

Så til alle som ikke er seg dette bevisst: Velg solstolen fremfor hekkesaksen i morgen, om du ikke ønsker å bli slått i hardtkorn med høyrefolk og det som verre er.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:12.