|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hva gjør du 1 mai | |||
1 mai går jeg selvsagt i demonstrasjonstog! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
10 | 9,26% |
Det er da bare en fridag, bruker den til hagearbeid og lignende |
65 | 60,19% |
Går ikke i tog selv, men pleier å følge med. |
13 | 12,04% |
Annet. |
20 | 18,52% |
Deltakere: 108. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
frakoblet
|
![]() Sv: En spørrings om 1. mai
Demonstrative? Jeg vet ikke helt om det er ment som en provokasjon, det er vel heller det at folk ikke tenker over hva det betyr for andre. De er rett og slett ikke vant til å gå i tog, og dagen betyr ingenting for dem. Det er rett og slett en kjærkommen fridag.
![]() |
#42 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: En spørrings om 1. maiJeg har ikke noe forhold til 1. mai, men mannen synes det er en spesiell dag. Han er fra en litt rødere familie enn den jeg kommer fra. Regner med at vi koser oss litt ekstra, kanskje spiser litt god mat og har det familifint.Tog og taler blir det ikke noe av for vår del. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: En spørrings om 1. maiJeg har gått i tog tidligere, før de la det ned der hvor jeg vokste opp. Der vi bodde inntil i fjor så gjorde vi ikke noe ute av respekt for naboene som flagget, vi gjorde derimot hagen mest mulig fin til denne dagen. I år kommer vi til å slappe av og nyte finværet, og kanskje gjøre litt rolig arbeid ute i hagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En spørrings om 1. maiHer er det lite annet enn en fridag. Jeg har ikke tradisjon for noe annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Det er mulig mange jobber i hagen 1. mai uten å tenke over det, men det er en kjensgjerning at dette også blir gjort av en del høyrefolk bare for å provosere. Og at bønder, kanskje mest i tidligere tider, yndet å bruke dagen til å spre møkk. Faren til en UH-jente i klassen min pleide foruten høylytt hagearbeid visstnok å flagge på halv stang 1. mai. Om det var sant eller noe hun sa for å provosere oss raddisene vet jeg dog ikke.
![]() |
#46 |
Shake it out!
|
![]() Sv: En spørrings om 1. maiHuff, jeg må virkelig si at jeg aldri har tenkt over at det er noen som kunne bli såret av at jeg jobbet i hagen på 1. mai (det bråker jo ikke når man luker og planter blomster, og det har aldri vært noe demonstrativt over det). Eller på søndager for den saks skyld, men nå ligger heldigvis hagen min slik til at det ikke er noen som vil se det uansett
![]() |
#47 |
Walking in the air
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En spørrings om 1. maiJeg spiser 1. mai frokost med venner og går i tog.
![]() |
#48 |
Shake it out!
|
Alt man ikke vet
![]() |
#49 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: En spørrings om 1. maiVi skal feire mannens bursdag så det blir vel litt husarbeid inne førts og så kakebaking.
![]() |
#50 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: En spørrings om 1. maiJeg heiser flagget og jobber i hagen. Det samme gjør jeg forøvrig Kristi Himmelfartsdag, og ingen av dagene gjør jeg det som protest. Jeg har på ingen måte tenkt å gjemme meg verken i morgen eller andre røde dager (har man hage med 60 cm hekk i turløypa så går det bare ikke) og nekter å la meg diktere av hva andre synes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
frakoblet
|
Den logikken skjønte jeg ikke. Altså, jeg er ikke kristen - ikke på en flekk - men søndager bør man la være å bruke bråkete maskiner som plager naboene. Hvorfor er 1. mai verre å bråke på, sånn sett?
![]() |
#53 |
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Fordi det er 52 søndager i året, men bare en 1. mai? Selv kunne jeg nok også ha funnet på å klippe gresset en søndag. Men ikke 1. mai, og heller ikke kristihimmelfartsdag (som jeg regner som mer hellig enn en vanlig søndag).
![]() |
#54 |
intro
|
Å, jeg kan tenke meg verre skjebner enn å bli slått i hartkorn med høyrefolk
![]() |
![]() |
#55 |
Ustabil
|
![]() Sv: En spørrings om 1. maiI nabolaget vårt er 1. mai en riktig hyggelig dag. Jeg har ikke registrert noen som feirer dagen veldig, men heller ingen som er demonstrative og bråker mest mulig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
frakoblet
|
Og akkurat derfor er det så utrolig irriterende at alle disse dagene blir ødelagt av støy.
![]() |
#57 |
Tatt på
|
![]() Sv: En spørrings om 1. maiDer jeg vokste opp gikk det ikke noe tog 1.mai. Nå er ikke jeg vokst opp i et særlig rødt hjem så det var ikke så nøye, men har alltid vist hva dagen stod for og oppdratt til å respekterer den. I mer voksen alder har jeg spilt i korps, så det sier seg selv hva jeg har gjort 1. mai da.
![]() |
#59 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: En spørrings om 1. maiHjemme var det fattern og Ab***** som flagget 1. mai, mens Fj***** og Nor***** flagget 1. påskedag. Nokså demonstrative alle mann, altså.
![]() |
#60 |
er her
|
![]() Sv: En spørrings om 1. maiI år blir det skolearbeid, skolearbeid og mer skolearbeid.
![]() |
|
|