Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

En spørrings om 1. mai

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva gjør du 1 mai
1 mai går jeg selvsagt i demonstrasjonstog! 10 9,26%
Det er da bare en fridag, bruker den til hagearbeid og lignende 65 60,19%
Går ikke i tog selv, men pleier å følge med. 13 12,04%
Annet. 20 18,52%
Deltakere: 108. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-07, 14:46   #1
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En spørrings om 1. mai

Jeg syns det er litt trist å lese denne tråden. :blodrød:

Gammel 30-04-07, 14:52   #2
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg syns det er litt trist å lese denne tråden. :blodrød:

Gammel 30-04-07, 15:08   #3
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er også hagearbeidende (vel, når det ikke er en meter snø...) eller lignende, men ikke demonstrativt. Oppfører meg vel som på søndager og andre helligdager. Setter ikke igang med motorsaga, men pusler litt rundt, eller drar på tur og griller i fjæra for eksempel.

Gammel 30-04-07, 15:19   #4
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Nei, for all del!
Men den der demonstrative arbeide-i-hagen-tendensen irriterer meg litt ja.

Demonstrative? Jeg vet ikke helt om det er ment som en provokasjon, det er vel heller det at folk ikke tenker over hva det betyr for andre. De er rett og slett ikke vant til å gå i tog, og dagen betyr ingenting for dem. Det er rett og slett en kjærkommen fridag.

Gammel 30-04-07, 18:06   #5
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Demonstrative? Jeg vet ikke helt om det er ment som en provokasjon, det er vel heller det at folk ikke tenker over hva det betyr for andre. De er rett og slett ikke vant til å gå i tog, og dagen betyr ingenting for dem. Det er rett og slett en kjærkommen fridag.

Det er mulig mange jobber i hagen 1. mai uten å tenke over det, men det er en kjensgjerning at dette også blir gjort av en del høyrefolk bare for å provosere. Og at bønder, kanskje mest i tidligere tider, yndet å bruke dagen til å spre møkk. Faren til en UH-jente i klassen min pleide foruten høylytt hagearbeid visstnok å flagge på halv stang 1. mai. Om det var sant eller noe hun sa for å provosere oss raddisene vet jeg dog ikke.

Så til alle som ikke er seg dette bevisst: Velg solstolen fremfor hekkesaksen i morgen, om du ikke ønsker å bli slått i hardtkorn med høyrefolk og det som verre er.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-07, 18:16   #6
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg spiser 1. mai frokost med venner og går i tog. Og så spiser vi is. Og tar kanskje en utepils hvis det er fint vær.

Men at noen jobber i hagen har jeg aldri tenkt over at kunne være ment som en provokasjon. Håper ikke andre blir sure av at jeg jobber i hagen på søndager heller, for det gjør jeg ofte...

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-07, 18:19   #7
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Det er mulig mange jobber i hagen 1. mai uten å tenke over det, men det er en kjensgjerning at dette også blir gjort av en del høyrefolk bare for å provosere. Og at bønder, kanskje mest i tidligere tider, yndet å bruke dagen til å spre møkk. Faren til en UH-jente i klassen min pleide foruten høylytt hagearbeid visstnok å flagge på halv stang 1. mai. Om det var sant eller noe hun sa for å provosere oss raddisene vet jeg dog ikke.

Så til alle som ikke er seg dette bevisst: Velg solstolen fremfor hekkesaksen i morgen, om du ikke ønsker å bli slått i hardtkorn med høyrefolk og det som verre er.

Alt man ikke vet .

For min del blir det nok litt småluking mens ungene springer rundt i hagen, jeg må innrømme det. Å sitte stille i en stol uten å gjøre det spøtt har jeg rett og slett ikke samvittighet til, når hagen er så trengende som den er nå . Men jeg lover at jeg verken flagger på halv stang eller sprer møkk, og plenklipperen får stå, selv om plenen definitivt kunne trengt en runde.

Ellers blir det pene klær og bursdagsfeiring på ettermiddagen. I en familie med fryktelig mange maibarn, er 1. mai en yndet dag for familieselskaper .

Gammel 30-04-07, 18:37   #8
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg heiser flagget og jobber i hagen. Det samme gjør jeg forøvrig Kristi Himmelfartsdag, og ingen av dagene gjør jeg det som protest. Jeg har på ingen måte tenkt å gjemme meg verken i morgen eller andre røde dager (har man hage med 60 cm hekk i turløypa så går det bare ikke) og nekter å la meg diktere av hva andre synes.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-07, 19:08   #9
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Å, jeg kan tenke meg verre skjebner enn å bli slått i hartkorn med høyrefolk (uten å være det, altså).

I mitt hode er dette fortsatt en tradisjon som ikke oppleves som spesielt relevant. Jeg har bodd mesteparten av mitt liv i lite luksuriøse borettslag øst i og øst for byen. En skulle kanskje tro at dette var typisk politisk røde områder (før det ble Frp-land ), men noen markering av 1. mai har jeg aldri sett i nabolaget. Jeg har i grunnen opplevd nærområdet som ganske apolitisk, om man kan si det sånn. Det er vanligvis få som flagger på balkongen denne dagen. (Men så er det jo også få som har motoriserte, støyende redskaper å demonstrere med på verandaene sine, da. )

Gammel 01-05-07, 17:35   #10
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

I mitt hode er dette fortsatt en tradisjon som ikke oppleves som spesielt relevant. Jeg har bodd mesteparten av mitt liv i lite luksuriøse borettslag øst i og øst for byen. En skulle kanskje tro at dette var typisk politisk røde områder (før det ble Frp-land ), men noen markering av 1. mai har jeg aldri sett i nabolaget. Jeg har i grunnen opplevd nærområdet som ganske apolitisk, om man kan si det sånn. Det er vanligvis få som flagger på balkongen denne dagen. (Men så er det jo også få som har motoriserte, støyende redskaper å demonstrere med på verandaene sine, da. )

Til min store glede registrerer jeg at det er ganske tett mellom flaggene på denne siden av dalen.

Og i borettslaget der jeg vokste opp hadde vi felles 1. maifrokost før vi dro til sentrum for å gå i tog.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-07, 18:14   #11
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huff, jeg må virkelig si at jeg aldri har tenkt over at det er noen som kunne bli såret av at jeg jobbet i hagen på 1. mai (det bråker jo ikke når man luker og planter blomster, og det har aldri vært noe demonstrativt over det). Eller på søndager for den saks skyld, men nå ligger heldigvis hagen min slik til at det ikke er noen som vil se det uansett

Vi har forøvrig en nabo som klager på om man klipper plenen etter 16 på hverdager og helger - han har virkelig ikke fått med seg at noen jobber og ikke er hjemme før han føler for å ha fred og ro....

1. mai betyr lite og ingenting for meg. Er vokst opp i en arbeiderfamilie, og har sett bilde av min far i 1. maitog, men tror de sluttet med det når de fikk barn. Selv er jeg ikke særlig rød av meg, ergo ikke tog heller. For meg er bare 1. mai en kjærkommen fridag som blir brukt på familien.

Gammel 30-04-07, 19:46   #12
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Der jeg vokste opp gikk det ikke noe tog 1.mai. Nå er ikke jeg vokst opp i et særlig rødt hjem så det var ikke så nøye, men har alltid vist hva dagen stod for og oppdratt til å respekterer den. I mer voksen alder har jeg spilt i korps, så det sier seg selv hva jeg har gjort 1. mai da.

Gammel 01-05-07, 00:47   #13
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal i tog, som vanlig. Med ungene, Storesøster gleder seg vilt, og hvis Plutten er halvparten så fornøyd over å prøve å stikke av fra foreldrene sine på Youngstorget som han var på 8 mars så blir dagen en stor suksess!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:21.