Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett
Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.
Damen det her er snakk om har helt sikkert dysleksi, men jeg må jobbe for å ta henne seriøst. Det blir i tillegg for slitsomt å lese, slik at jeg kvier meg for å åpne hennes tråder. Jeg må bare innrømme det.
Jeg synes ærlig talt at det ikke er pent å hente innlegg/utdrag av innlegg fra andre fora når meningen er å bruke innleggene som negative eksempler. Hvordan vet du at vedkommende ikke er medlem her inne også?
Uansett hvordan folk skriver eller uttrykker seg - jeg prøver alltid å tolke alt best mulig når jeg leser. Det er ikke alltid lett å forstå alle, og smilier, fargevalg, smsspråk, dialekt osv, gjør innimellom ting i beste fall vanskelig, i verste fall umulig å forstå, men da kan man jo spørre vedkommende da. Om hva vedkommende egentlig mener å si. Et høflig spørsmål tror jeg de færreste tar ille opp. Litt innsats må må legge i det, dersom man ønsker å delta i et samfunn hvor språket er den eneste kommunikasjonsmetoden. Det blir for lettvint å avfeie folk med at de skriver for dårlig - så derfor vil man ikke lese/svare på innleggene deres. Men det er nå min mening.