Sv: Forsikring av katt
Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.
Jeg kan bare svare for meg selv selvsagt, jeg har valgt å ikke forsikre kattene, noe som til nå har vært lønnsomt økonomisk siden vi har hatt friske dyr - mens de har vært unge. Nå derimot, er eldstepus 13 år, Han har alvorlige forkalkninger i rygg og hofte, og til tross for at han tilmålt tid igjen å leve, har vi valgt å behandle ham hos veterinær og bruke penger på medisin til han for at han skal få flest mulig gode dager. Siden jul har vi vel brukt ca 8000 kr på katten, noe en forsikring likevel ikke ville dekket siden han er senior og vel så det, og det er i alderdommen de fleste katter utvikler blant annet forkalkninger, kreft, urinveisproblemer. Selv om et dyr ikke er forsikret, betyr ikke det at det på noen måte er kjapt og greit å ta livet av det.
Formuleringen min var ikke ment at det var eneste løsningen. Men man kan av ulike grunner kanskje ikke ha råd til å bekoste en gammel katts sykdommer - og da kanskje velger å avlive den. Jeg ville gjort det samme som deg, men jeg mente i verste fall, at ikke alle kanskje vil spandere 8 - 15 000 på å gi katten en god alderdom
Satt på spissen ja... 
|