Sv: Forsikring av katt
Opprinnelig lagt inn av LiKa, her.
Jeg er helt for at alle dyr skal ha det bra, (og jeg skal sjekke dette mer opp nå) men er det ikke litt sært at man oppfordres til å sterilisere, ta vare på kattunger, vaksinere, ta vare på kattene generellt - men om man ikke forsikrer dyret, må man evnt bare ta livet av det kjapt og greit liksom? (worst case)
Jeg kan bare svare for meg selv selvsagt, jeg har valgt å ikke forsikre kattene, noe som til nå har vært lønnsomt økonomisk siden vi har hatt friske dyr - mens de har vært unge. Nå derimot, er eldstepus 13 år, Han har alvorlige forkalkninger i rygg og hofte, og til tross for at han tilmålt tid igjen å leve, har vi valgt å behandle ham hos veterinær og bruke penger på medisin til han for at han skal få flest mulig gode dager. Siden jul har vi vel brukt ca 8000 kr på katten, noe en forsikring likevel ikke ville dekket siden han er senior og vel så det, og det er i alderdommen de fleste katter utvikler blant annet forkalkninger, kreft, urinveisproblemer. Selv om et dyr ikke er forsikret, betyr ikke det at det på noen måte er kjapt og greit å ta livet av det.