Sv: Hvorfor hater "mannen i gata" BV??
Opprinnelig lagt inn av shute, her.
Nei. Men det var noen oppslag for litt siden om at en ganske stor andel av undersøkte barneverntjenester - tilsyn fra Fylkesmannen mener jeg - hadde fått korreks for større eller mindre ting i det siste. Jeg mener det var slik at man ikke hadde valgt ut et tilfeldig utvalg, men hatt tilsyn hos de det var kommet mest klager på. Det handlet som jeg forstod saken mest om formalia, type lang saksbehandlingstid, fristbrudd og denslags. Men krigsoverskriften kan ha vært noe i retning det du nevner.
Generelt er det visst slik at media er mer positive til barnevernet nå enn tidligere, forresten. Sånn i følge en forskergeek jeg kjenner litt, som studerer barnevern i mediene. Det samsvarer med mitt eget inntrykk. Særlig synes jeg dekningen av volds- og grove overgrepssaker har vært til dels bra i det siste. Kanskje litt i kjølvannet av Christoffer-saken og Alvdal-/Gjerdrum-saken. Media har også holdt seg noenlunde nøytral i forbindelse med disse påståtte kulturkræsjsakene (indisk foreldrepar i Stavanger, somaliere på Gjøvik osv som har vært i harnisk over norsk barnevern).
Aha da skjønner jeg.
De begynte å dra fram det i diskusjonen her skjønner du. At BV gjorde feil i 90% av sakene sine, for det sto på vg i papiravisen.