Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?
Jeg vet hva som er sagt mht Sandberg. Jeg tenker mitt likevel. Mannen er såpass sur og gretten og jeg klarer ikke å kjøpe at han ga seg av fri vilje. Men det er kanskje bare fordommene mine som snakker. 
Og stråmenn? Fordi jeg mener at man ikke kan diskutere innvandringspolitikk uten å innse at integreringen ikke feiler utelukkende fordi nordmenn er rasistiske og ikke vil inkludere innvandrere? Ja da så.
Jeg er mot diskriminering, punktum. Jeg synes det er nøyaktig like ille enten den som blir diskriminert er mann, kvinne, hvit eller svart. De ene kan ikke unnskyldes med at andre er verre.
En drittsekk er en drittsekk er en drittsekk. Helt uavhengig av hudfarge og etnisitet. Og rasisme kan ikke brukes som unnskyldning for ranene i Oslo. Heller ikke dårlig integrering. Det er ikke mange ranere, sånn egentlig. Fordi folk flest raner ikke, uavhengig av hudfarge. Men noen gjør det. Uavhengig av hudfarge. Fordi de kan, fordi konsekvensen er små. Fordi kontrollen med dem er liten. Fordi noen leder og noen blir lokket.
Jeg er helt sikker på at vi kunne hatt nøyaktig samme problemet med hvite, vaskeekte nordmenn, under tilsvarende forutsetninger. Det handler ikke om at innvandrerungdom er mer kriminelle enn andre. Det handler om at det finnes kriminelle innvandrerungdom. Og de to tingene er to helt forskjellige ting.
Å si at asylsøkere og innvandrere raner og begår kriminelle handlinger fordi vi ikke inkluderer dem er i grunnen ganske forsomsfullt og på grensen til rasistisk det også, selv om tanken bak det er snill iom at man vil forklare og forsvare. Men jeg vil slenge ut en påstand om at de aller fleste heller ville sultet enn å rane eller selge narkotika.