|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Syns du at FrP er et rasistisk parti? | |||
Ja! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
83 | 40,69% |
På grensen |
78 | 38,24% |
Nei |
41 | 20,10% |
Mener ikke noe |
2 | 0,98% |
Deltakere: 204. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?Jeg vet hva som er sagt mht Sandberg. Jeg tenker mitt likevel. Mannen er såpass sur og gretten og jeg klarer ikke å kjøpe at han ga seg av fri vilje. Men det er kanskje bare fordommene mine som snakker.
![]() |
#2 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?
Nei, stråmenn fordi du argumenterte for at rasisme også kan ramme etniske nordmenn, uten at noen hadde hevdet det motsatte.
Hvem har påstått at rasisme kan brukes som unnskyldning for ranene i Oslo? Min påstand er at ransproblematikken i liten grad handler om innvandring. 14 av 22 av ranerne som er identifisert, er norske statsborgere. Det er ikke "innvandrerungdom", de fleste av dem er født her. Denne problematikken hører hjemme i debatten om forebyggende kriminalitetsomsorg, barnevern, psykiatri, utdanning, strafferett, politiberedskap mm. Som sagt, komplekst.
Heller dø av sult enn å rane noen? Det var et skikkelig i-landsstatement.
![]() |
#3 |
Shake it out!
|
Det var satt på spissen. Jeg tror ikke det er så mange her i Norge som står i fare for å dø av sult. Det var en måte å si at folk som bor i Norge, født her eller ikke, ikke trenger å rane noen. Men fint at du også klare rå snu det på hodet og få det til å høres ut som en fæl ting å mene.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Da har de ikke vært ordentlig sultne, eller hatt ordentlig sultne unger.
![]() |
![]() |
#5 |
By the Sea
|
![]() Sv: Syns du at FrP er et rasistisk parti?Det jeg har i hodet mtp FrP om dagen, oppsummeres veldig greit i denne kommentaren av Egeland, publisert i Dagbladet.
![]() |
#6 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
"Brunskvetting" var nytt for meg - meg eg forstår ikkje heilt kva det er meint. Er det altså når FrP blir kritisert? Kvifor er det da brunt? (ikkje meint som direkte spørsmål til deg Zoë altså).
Jente 2003 og gut 2005 Sist redigert av Syrin : 18-11-13 kl 22:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Shake it out!
|
Nei. For det slipper man i Norge.
![]() |
|
|