Sv: Ingen konsekvens mod mødre?
Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.
Du kan sende bekymringsmelding til barnevernet i kommunen på vegne av barna og deg selv, de må da åpne sak og undersøke saken. Jeg tror de kan hjelpe til å få satt opp i forhold til tvangsbøter.
Det mærkelige er at hver gang jeg sender en e-mail til en offentlig instans i Norge, svarer de altid at det ikke er dem der skal tage sig af sagen. Og sådan bliver man kastet frem og tilbage..
Jeg har modtaget dette fra kommunen:
Sitat:
I dine vedlegg framgår det at omsorgsansvar, samværsordning m.v. har vært 2 ganger oppe i det norske rettssystem, begge ganger med forlik. Jeg tolker ditt innspill i hovedsak slik at det pågår en foreldrekonflikt i form av uenighet om samværsordningen m.v. Min oppfatning er at slike uoverensstemmelser må løses via mekling mellom foreldrene i det norske familierådgivningssystemet på Hamar, evt. bringes til ny behandling i rettssystemet av en av partene. Barneverntjenesten har ikke kompetanse til å gå inn i slike uoverensstemmelser.
Jeg har modtaget dette fra Bufetat
Sitat:
Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet (Bufdir) viser til din henvendelse, og vi beklager at det har tatt tid å besvare dine spørsmål. Vi har stor forståelse for at dette oppleves som en vanskelig situasjon. Bufdir har imidlertid ingen rolle i barnefordelingssaker og gjennomføring av samvær mv.
Jeg har modtaget dette fra Hedmark Politi
Sitat:
Slik jeg leser din mail synes dette å være en sivil tvist som gjelder gjennomføringen av et sivilt rettsforlik, noe som da trolig ikke er en politisak.
|