Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ingen konsekvens mod mødre?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-02-14, 16:17   #15
FrontierDK
Nybegynner

Medlem siden: Feb 2014
Hvor: Bornholm, Danmark
FrontierDK har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Ingen konsekvens mod mødre?

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Du kan sende bekymringsmelding til barnevernet i kommunen på vegne av barna og deg selv, de må da åpne sak og undersøke saken. Jeg tror de kan hjelpe til å få satt opp i forhold til tvangsbøter.

Det mærkelige er at hver gang jeg sender en e-mail til en offentlig instans i Norge, svarer de altid at det ikke er dem der skal tage sig af sagen. Og sådan bliver man kastet frem og tilbage..

Jeg har modtaget dette fra kommunen:

Sitat:

I dine vedlegg framgår det at omsorgsansvar, samværsordning m.v. har vært 2 ganger oppe i det norske rettssystem, begge ganger med forlik. Jeg tolker ditt innspill i hovedsak slik at det pågår en foreldrekonflikt i form av uenighet om samværsordningen m.v. Min oppfatning er at slike uoverensstemmelser må løses via mekling mellom foreldrene i det norske familierådgivningssystemet på Hamar, evt. bringes til ny behandling i rettssystemet av en av partene. Barneverntjenesten har ikke kompetanse til å gå inn i slike uoverensstemmelser.

Jeg har modtaget dette fra Bufetat

Sitat:

Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet (Bufdir) viser til din henvendelse, og vi beklager at det har tatt tid å besvare dine spørsmål. Vi har stor forståelse for at dette oppleves som en vanskelig situasjon. Bufdir har imidlertid ingen rolle i barnefordelingssaker og gjennomføring av samvær mv.

Jeg har modtaget dette fra Hedmark Politi

Sitat:

Slik jeg leser din mail synes dette å være en sivil tvist som gjelder gjennomføringen av et sivilt rettsforlik, noe som da trolig ikke er en politisak.

FrontierDK er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:45.