Sv: Rett til utdanning for utviklingshemmede
Opprinnelig lagt inn av annemede, her.
Det var et svar på at jobbene bare var for gutter.
Jeg har vel ikke inngående kunnskap om alle disse bedriftene, så jeg skal jo ikke påstå at jeg er noen ekspert eller at det ikke finnes noe tilbud til jenter. Men det er jo et faktum at de fleste som får diagnosen er gutter og at de aller fleste tilbudene er dermed tilpasset gutter. Vi var nylig på en foreldregruppe og der var vi de eneste som var foreldre til en jente. Og det er et faktum at
Jeg vet jo heller ikke hva mitt barn vil trenge når den tid kommer, eller for den saks skyld hvilke tilbud som vil være tilgjengelige om 10-15 år. Så vi får se på alternativ når det nærmer seg. Jeg ser vel ikke helt for meg at jeg skal kunne starte en slik bedrift, eller noen slags bedrift. Men det kan jo også ha endret seg. Hvem vet, kanskje har vi også fått et mer inkluderende og tilpasset arbeidsliv på vanlige arbeidsplasser.
Jeg er ikke negativ til slike bedrifter i det hele tatt. Det var vel mer at de jeg har lest om til nå virker lite aktuelle slik jeg ser for meg at mitt barn blir som ungdom/voksen. Men det er jo ikke umulig at det finnes andre alternativer eller at mitt barn kommer til å endre interesseområder etter hvert.
|