Sv: Nok en hvilken-bilstol-velger-vi-tråd
Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.
Jeg hadde aldri tatt sjansen med det setet, og vet det har blitt reagert på at det blir anbefalt. Mener det var noe med at man faktisk ikke vet hvordan kroppen vil reagere på påkjenningen ved en kollisjon? Jeg husker ikke helt. En annen ting jeg tenker på er at det må være særdeles klamt, varmt og ubekvemt å ha denne puten foran seg. For den må jo virkelig være tett og stramt på slik at barnet ikke fyker over eller under tenker jeg...
Vi har Cybex Sirona til minsten, og der fulgte det med en pute for forovervendt montering. Den kommer aldri til å bli brukt her ihvertfall
Slik jeg forstod det vil funksjonen være tilnærmet lik en airbag, men jeg har for lite kunnskap til å kunne se hele bildet så jeg er på veldig gyngende grunn. Jeg har tenkt at det i alle fall ikke kunne skade, men heller være hensiktsløst, men du mener at det hevdes å kunne føre til ytterligere skader altså? Slik jeg forestiller meg det vil jo bilbeltet først og fremst holde barnet igjen, og så vil denne puten være i såpass nærhet til kroppen at det som er utenfor beltesonen blir formet i en mer gunstig bue mtp vektfordeling enn hva som hadde vært tilfellet uten denne. På den andre siden kan det vel bli et faremoment dersom denne delen av bilens karosseri får seg en trøkk slik at puten skaper farlig situasjon i stedet for.
|