Vis enkelt innlegg
Gammel 19-08-14, 10:12   #15
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Støtter du lærerstreiken?

Jeg vipper litt mellom ja og nei. Det jeg synes er problematisk med lærernes retorikk er det som også står i Utdanningsforbundets "Lærerprofesjonens etiske platform".

Sitat:

Vår metodefrihet og profesjonelle skjønnsutøvelse gir oss et særlig ansvar for å være åpne om de faglige og pedagogiske valgene vi gjør.

Denne "metodefriheten" og det "profesjonelle skjønnet" strekkes altfor langt av en del lærere. Det er ikke sånn at alle metoder fungerer like godt. Jeg synes det er rart at en yrkesgruppe som nå snart skal få en femårig utdanning vektlegger denne friheten så sterkt. Og jeg har inntrykk av at denne friheten strekkes lengre og lengre jo høyere opp i utdanningssystemet man kommer. Det er verken elever eller studenter tjent med.

Som mor er jeg veldig glad for å se at vår skole jobber systematisk ut fra prinsipper som forskning viser at virker. Det er ikke opp til den enkelte lærer å avgjøre hva han eller hun vil gjøre.

Om skoleeiere og -ledere har de muligheter de trenger i dag for å drive skoleutvikling har jeg ikke god nok kjennskap til. Derfor vet jeg ikke helt hva jeg mener om streiken.