Vis enkelt innlegg
Gammel 25-05-07, 11:16   #32
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forovervendte barnestoler

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg lurer på hvordan det er tryggere med forovervendt med isofix. Det er jo slengen på nakken som gjør risikoen så høy. Den vil vel bli like stor om det er isofix eller ikke?

Ja, det tenker jeg også. I tillegg viser andre undersøkelser (og det er også erfaringen til overlegen på barneintensiven oven) at veldig få barn dør eller får alvorlige skader i et bakovervendt sete i en morderne bil. Det skjer ca 50 % oftere ved fremovervendt sete. Jeg stoler faktisk mer på overlegen og den statistikken han viser til enn forbrukerrådet.

Det er sikkert mulig at det er slike undersøkelser som gjør at barnutstyrsbutikker selger fremover til små barn. I tillegg til at de gjerne vil selge et sete til.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat