Vis enkelt innlegg
Gammel 26-11-14, 15:14   #36
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor vanlig å betale vann og avløp i tillegg til husleia?

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Men der har du jo egentlig fasiten. Du skal betale for målt forbruk - ikke ved at utleier stipulerer hvor mye bruk det er fordelt på antall personer etc. Målt forbruk består fra kommunens side av både abonnementsgebyrer og reelt forbruk, så en andel av det må du påregne.

Bergen kommune har et oppsett her, som du sikkert kan bruke til egne tall.

Takk for link. Nå fikk jeg i alle fall konkret svar på hva målt forbruk innebærer, da ser jeg at jeg skal ta del i de andre tilleggsavgiftene selv jeg synes det er helt på jordet da de utgiftene ikke øker med meg. Hadde jeg eid leiligheta så ja, men ikke om jeg leier. Det synes jeg er tull, men igjen så er det lovene som bestemmer der.

Jeg har forstått det slik at utleier faktisk kan stipulere så fremt boligen totalt sett faktisk betaler etter målt forbruk, men riktig er det jo ikke. Vi kan jo sløse sykt med vann i forhold til de eller omvendt. Men nå stipulerer de jo vel egentlig ikke, de har jo fått en fysisk regning og denne avregnes mot måleren over nyttår. Komplisert dette synes jeg.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat