Vis enkelt innlegg
Gammel 05-01-15, 23:25   #29
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å leve mer miljøvennlig

Jeg ser ikke på det som enklere å bo på liten plass sentralt når man bor i helt andre deler av landet enn Oslo heller, altså rett og slett fordi det ikke ER mye sentralt å oppdrive mange steder i landet, og avstander mellom jobb og hus er store fordi, vel... det er sånn verden er, det ER ofte lange avstander utenfor byene? Jeg brukte dog bare 15 minutter på å kjøre hjem i kveld, når det ikke var noe trafikk (det er gjerne ikke det når man jobber til etter ti på kvelden) så ekstreme avstander er det ikke, men det meste av veien kjøre jeg 70 km i timen, så det er jo et stykke da... At det skal være lettere å få et valg om å bo sentralt og ikke trenge bil om man bor andre steder enn en av få byer hvor det ER sentralt ser jeg ikke?

Men, mulig det er noe jeg ikke forstår. Du tenker kanskje på andre byer, hvor man kan bo og jobbe i sentrum. Men altså ikke for dem av oss som... vel, ikke bor i en kommune som har noen by. Det var jo dog absolutt et valg vi tok da, å bosette oss her. Og det var ikke et miljøvalg. Vi har til og med måttet ende opp med to biler, så det er superjuks!

Vi har forøvrig varmkompost, sorterer plast som hentes av kommunen, samme med papir, glass og metall må vi levere så da har vi store lager i kjelleren... det leveres tilslutt da, når døra til boda ikke går opp lenger sånn ca.