|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Å leve mer miljøvennlig
Men det er jo også et valg vi har tatt. Kanskje ikke av miljøhensyn, men lell. Vi bor relativt trangt midt i byen. Nettopp for å ikke være særlig avhengig av bil.
![]() |
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Da har dere sikkert gode løsninger inne til oppbevaring tenker jeg?
![]() |
#23 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Å leve mer miljøvennligOg å bo på 90 kvadratmeter i stedet for 200 er jo også veldig miljøvennlig!
![]() |
#25 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Å leve mer miljøvennligVi har mye vi kan gjøre. Men vi sorterer plast og matavfall. Det har vi gjort noen år. Vi bor ganske smått her på landet, men har har to bilder for å få hverdagen til å gå i hop. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ej ikke møjkets heije
|
Flere av naboene våre har ikke bil. Ganske lenge var jeg faktisk den eneste mammaen i nabolaget som kjørte, så et par av naboungene trodde faktisk at mødre ikke kunne gjøre slikt.
![]() |
![]() |
#27 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Å leve mer miljøvennligVi er ganske gode i hverdagen, men så er det feriene da, sukk. Der har jeg vanskleig for å fire også. Jeg hare egentlig akkurat blitt opplyst/våknet fra dvalen, og oppdaget hvor elendig karbonavtrykket mitt faktisk er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#29 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Å leve mer miljøvennligJeg ser ikke på det som enklere å bo på liten plass sentralt når man bor i helt andre deler av landet enn Oslo heller, altså rett og slett fordi det ikke ER mye sentralt å oppdrive mange steder i landet, og avstander mellom jobb og hus er store fordi, vel... det er sånn verden er, det ER ofte lange avstander utenfor byene? Jeg brukte dog bare 15 minutter på å kjøre hjem i kveld, når det ikke var noe trafikk (det er gjerne ikke det når man jobber til etter ti på kvelden) så ekstreme avstander er det ikke, men det meste av veien kjøre jeg 70 km i timen, så det er jo et stykke da... At det skal være lettere å få et valg om å bo sentralt og ikke trenge bil om man bor andre steder enn en av få byer hvor det ER sentralt ser jeg ikke?
![]() |
#30 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Å leve mer miljøvennligJeg har var faktisk mer opptatt av alle disse "små" tingene vi kan gjøre i hverdagen før en det jeg er nå. Det var etter at jeg leste om karbonavtrykk og hva som betyr noe og ikke. Og det er jo som nevnt de store tingene som utgjør en forskjell - privat forbruk ikke minst og bolig(er).
![]() |
#31 |
Endelig mamma
![]() |
#32 |
Endelig mamma
![]() |
#33 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Å leve mer miljøvennligSynes Fremtiden i våre hender har mange gode tips på sin nettside og Facebookside, http://www.framtiden.no/
![]() |
#34 |
Om man klarer å bo "lite, sentralt og kort avstand til jobb" handler vel egentlig aller mest av om man klarer å få en jobb og et hjem nært hverandre. Det finnes jo de som jobber i gangavstand til mitt hus også. Bare altså ikke noen jobb for meg her. Derfor jobber både jeg og mannen på andre siden av kommunegrensa, og det er et lite stykke å kjøre. Men, vel, sånn er det, delvis selvsagt fordi jeg ikke er lærer eller verftsarbeider eller spesielt villig til å jobbe i kassa på kiwi da. Men, noen steder klarer man å jobbe og bo på samme sted på små steder, og andre klarer det i Oslo, og noen klarer det bedre i Bergen, eller Trondheim, eller slett ikke der heller, og noen klarer det best i ei lita bygd. Det avhenger jo en del av hva man er kvalifisert til å jobbe med, og hvor slike jobber finnes. Som man kan få. Og hvor man da finner seg et ledig bosted. Og om man er to voksne, da altså om begge klarer det.
![]() |
#35 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Å leve mer miljøvennligKlart det monner å ha liten leilighet, lavt forbruk og 1 bil! Så kunne det minnet enda mer om man fløy lite, men lell?
![]() |
#36 |
![]() Sv: Å leve mer miljøvennligJeg kan fint gå til butikken. Når jeg kjører dit er det fordi jeg kommer fra jobb da og stopper på butikken på vei hjem. Dvs, kjører forbi hjemme, til butikken og hjem,så jeg kune jo kjørt hjem og parkert og gått til butikken da. Det bare tenker jeg liskom ikke på i farta.
![]() |
#37 |
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å leve mer miljøvennligVi har byttet til disse telysene:
![]() |
#38 |
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å leve mer miljøvennligFin tråd |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Å leve mer miljøvennligNjulaif: Nå bor vi faktisk midt i Oslo. Men det er nok mest flaks at jobben min ligger så nærme. Mannen min bor mye lengre bort fra sin jobb, men han tar i det minste bussen. Det synes jeg også regnes som miljøvennlig (han har uansett ikke parkeringsplass på jobb, så han kunne ikke kjørt).
![]() |
![]() |
#40 |
This is normal!
|
Dette synes jeg var en bra oppsummering.
![]() |
![]() |
|
|