Sv: [Veskedebatt]Hvordan stiller du deg til skoleuniform?
Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.
Men nå er det altså også ganske mange som ikke har jakker til 7-8000. Skal de plutselig måtte betale for en utstyrspakke til den prisen?
Dessuten nevnte jeg ganske mange andre problemer enn bare klima også.
Som sagt så snakker jeg om skoleuniform som alternativ til en gjennomuniformering av en klasse. Om det er mange i en klasse som ikke uniformeres med ekstremdyre vesker og jakker ser jeg mindre poeng med uniform enn om det er noe som er så utbredt at man står alene uten.
Unger som ikke har skoleuniform må også handle gode klær til vinteren og mange hadde nok totalt sett kommet billigere ut ved uniform til ok priser enn uten.
En innføring måtte ha vært løst på en måte som gjorde det mulig for folk uten midler å handle inn, men over tid vil ikke forskjellen være så stor fra det som er i dag. Da vil man også ha større mulighet til å velge ut uniformer som gjør at ytterdør kan gå i arv uavhengig av kjønn.
Som sagt er jeg ingen veldig tilhenger av uniformer med mindre uformell uniformering presser det fram, men jeg tror ikke det er uløselige vinterutfordringer.
|