Vis enkelt innlegg
Gammel 03-06-15, 11:36   #5
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nærpolitireformen

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg ringte en gang polititet her i Oslo fordi en mann var i ferd med å hoppe eller falle ut av et vindu på Ila hybelhus, et meget kjent bygg i Oslo. Vedkommende som tok telefonen måtte absolutt ha en gateadresse, og mente at "Ila hybelhus, det på Kiallands plass" ikke holdt. De måtte nemlig ha et gatenummer for å finne det. Det finnes vel ikke en politikonstabel i Oslo med mer enn to uker på baken som ikke vet hvor Ila hybelhus er.

Jeg kranglet med taxiselskapet om det fantes en Jansonsgate på Laksevåg i Bergen. Taxidamen i telefonen hadde aaaldri hørt om det, ei heller Jansonsgården (Damsgård hovedgård, slike er ikke bygget på 90-tallet ...)og mente at dette måtte være en helt ny gate.
(Huset var over 100 år gammelt og har alltid vært i Jansonsgate. )

Ifht. AMK-sentralene er det vel sånn roughly en i hvert helseforetak, mener jeg.