Sv: Meklingsattest
Opprinnelig lagt inn av allium, her.
Du trenger ingen egen meklingsattest hvis ikke du vil gå til rettssak selv, og det har du jo ingen grunn til. Men det ser ikke særlig pent ut for dine samarbeidsevner hvis du ikke møter.
Han får ikke annenhver uke uten at du er enig. Hvis dere skal ha delt omsorg, må han også ha foreldreansvar, men at han ikke har hatt det til nå, vil ikke ha noe å si tror jeg. Foreldreansvar får han hvis han vil. Hvis han ber om det nå, er det bare å gi seg, for der taper du i retten, garantert.
Omsorgen kan derimot ikke idømmes delt.
Ok. Der ble jeg litt klokere.
Saken er jo den at datteren min ikke vil bo hos ham annehver uke. Det er bare det at hun ikke vil si det i frykt for å såre ham. Da må jeg være hennes talerør og si det. Dette vet jeg kommer til å føre til at familievernkontoret sier at hun må snakke for seg selv, og det nekter hun å gjøre. Hun sier at ingen kan bestemme at hun skal gjøre det, og jeg blir lei meg når jeg ser hvor mye dette plager henne. Jeg vil at alt dette skal ordnes uten at hun må blandes inn, men faren har fortalt om familievernkontoret, han har sagt at han har tatt kontakt med advokat for å ordne det så hun kan bo der. Hun kommer fortvilet hjem hit og sier at hun ikke vil bo hos ham, og ber meg om å ta meg av det.
Jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre...
Jeg har vært inne på å fortelle henne at hun er nødt til å fortelle faren at hun ikke vil bo der annenhver uke, men jeg vil ikke at hun skal dras inn i dette.
På den annen side hadde vi sluppet mekling og rettsak.
|