Sv: Dønn ærlig nå - trenger vi ikke en som Listhaug?
Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.
Jeg synes det er så trist og ekkelt at det blir fremstilt at man enten er for vidåpne grenser eller så liker man Listhaug og det hun står for.
For øvrig synes jeg kronikken til Harald Eia var litt sånn "alle stjeler, men jeg tør i hvertfall å innrømme det". Nei, alle stjeler ikke. Noen mennesker står for det de mener.
Jeg synes ikke ting blir fremstilt slik. Jeg er ikke for vidåpne grenser, men jeg liker heller ikke Listhaug som person. Jeg tror likevel vi trenger en som ikke er redd for å ta upopulære avgjørelser i den jobben.
Jeg står også for det jeg mener, forresten. 
Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.
Men det er faktisk ikke slik at brorparten av dem som kommer som flyktninger ikke trenger hjelp altså. 3 av 4 asylsøkere får innvilget søknaden sin, og så vidt jeg husker så leste jeg i fjor at så godt som alle flyktingene som kom til Oslo når det virkelig tok seg opp over sommeren og høsten ville få bli.
Igjen vrir du på ting: Ingen har sagt at ikke de fleste som kommer til Norge som flyktninger trenger hjelp, men det er en kjennsgjerning at ikke alle gjør det og de må vi være tøffe nok til å si nei til.
|