Sv: Dønn ærlig nå - trenger vi ikke en som Listhaug?
Jeg synes det er så trist og ekkelt at det blir fremstilt at man enten er for vidåpne grenser eller så liker man Listhaug og det hun står for.
Hun er så hellig overbevist om at hun har rett, hun lytter ikke til andre standpunkt enn sine egne - og da hu n opplevde at folk mobiliserte av rent mellommenneskelige årsaker, hevdet hun at vi var ridd av et godhetstyranni. Som om det var en dum ting at folk bryr seg. Hun hevder at Jesus er enig med henne - hun går ikke av veien for noe.
Det jeg synes er skremmende med henne, er at hun virker som om hun overhodet ikke har evne til å se at man noen ganger må se en sak fra flere sider.
Jeg hørte et portrettintervju med henne på radio der hun ble spurt om hun noen ganger endret mening etter å ha fått et bredere bilde av en sak. Svaret hennes var at mange var enige med henne - og hun virket for øvrig som om hun faktisk ikke klarte å forstå spørsmålet - eller ideen om at man kan endre mening etter å ha samlet flere opplysninger om noe.
For øvrig synes jeg kronikken til Harald Eia var litt sånn "alle stjeler, men jeg tør i hvertfall å innrømme det". Nei, alle stjeler ikke. Noen mennesker står for det de mener.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|