Vis enkelt innlegg
Gammel 10-10-06, 13:29   #14
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å dele ut kondomer til ungdom under 16 er å bryte loven

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Det er jo en motsigelse der, jeg ser jo det. Det blir litt som å si "jeg tror ikke på Gud, men hvis han finnes likevel så tror jeg uansett jeg kommer til helvete".

Det er jo ikke egentlig en motsigelse heller, det er vel mer en presisering - det er enda dummere/verre/farligere (eller enda mer "forbudt", hvis man argumenterer ut fra det) å ha ubeskyttet sex enn å ha sex med kondom.

Det er ofte vanskelig å innrømme at det finnes grader av forbudt, men når det kommer til stykket, så har vel de færreste av oss problemer med å gradere mellom reaksjonen på "ikke spis kjeks mellom måltidene" og "ikke løp ut i motorveien rett foran en lastebil". Og det er litt det samme når det gjelder "ikke ha sex med kondom" og "ikke ha sex uten kondom": Det ene får du ikke lov til, det andre er livsfarlig og kan ha veldig alvorlige og langsiktige konsekvenser.