Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å dele ut kondomer til ungdom under 16 er å bryte loven

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-06, 14:23   #17
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å dele ut kondomer til ungdom under 16 er å bryte loven

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er en vanskelig balansegang, det der - det man må prøve å si er jo "du skal ikke ha sex før du er over 16 og helst enda eldre, men hvis du likevel skal ha sex, så skal dere bruke kondom".

Det er jo en motsigelse der, jeg ser jo det. Det blir litt som å si "jeg tror ikke på Gud, men hvis han finnes likevel så tror jeg uansett jeg kommer til helvete".

Man åpner altså for muligheten til at ungdom under 16 har sex, mens man egentlig mener de ikke har lov til å ha det. Men hvis man tar inn konteksten, så tror jeg ungdommer flest vet at det ulovlig å ha sex før fylte 16, og at de vet at de helst ikke skal ha det. Og så har noen det likevel, og det må samfunnet (her representert ved helsesøster) ta på alvor. Noe annet ville vært å ta på store skylapper og stikke fingrene i ørene.

Da jeg ble sammen med mannen var jeg 17. Faren min maste om at jeg måtte skaffe p-piller, mens moren min omtrent gråt og sa at jeg ikke måtte vente med den slags til jeg ble gift. Selv ble de foreldre i en alder av 17, og har tydeligvis helt forskjellig syn på hva som kunne forhindret det.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:12.